12.10

19:00

Spektakl Taneczny Mokosz w wykonaniu studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie Spektakl odwołany

Z przyczyn niezależnych od Chorzowskiego Centrum Kultury spektakl zostaje ODWOŁANY.
Spektakl w choreografii i reżyserii Eryka Makohona zbudowany jest wokół figury bogini Mokoszy, jako słowiańskiego archetypu kobiecej boskości, witalności i płodności.

bilety: 25 PLN
więcej informacji: natalia@chck.pl, 32 349 78 63/65/85

 

 

 

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie

Premiera: 18.10.2021, Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK

Choreografia: Eryk Makohon

Asystentka choreografa: Agnieszka Bednarz-Tyran

Muzyka: Anna Maria Huszcza

Scenografia: Eryk Makohon

Kostiumy: Anna Drobczyk

Reżyser i realizator światła: Michał Wawrzyniak

Realizacja dźwięku: Szymon Schaefer

Wykonanie elementów scenograficznych i obsługa sceny: Marian Pawski, Krzysztof Kowolik

Koordynacja: Agnieszka Czichy

Promocja: Agnieszka Czichy, Marcelina Kubies

Obsada:

Martyna Dyląg, Jori Gerula, Sandra Guzowska, Zuzanna Jeglorz, Patrycja Marszałek, Kacper Mucha, Natalia Myczewska, Jakub Nawrot, Maja Pinczewska, Karolina Stępień, Dawid Tas, Adam Zuber

 

Spektakl w choreografii i reżyserii Eryka Makohona zbudowany jest wokół figury  bogini Mokoszy, jako słowiańskiego archetypu kobiecej boskości, witalności i płodności. 

Motyw Mokoszy, „matki ziemi” oraz  przenikanie się pierwiastków anima/animus, w odniesieniu do szerokiego kontekstu społecznego i kulturowego, służą poszukiwaniu formy, w której materializuje się współczesna kobiecość, żeńska energia oraz konstruuje się pełnia osobowości. 

Synergia ruchu, obrazu i dźwięku przyjmują formę współczesnego teatru tańca. Twórcy spektaklu, w idei teatru post-dramatycznego, odchodzą od struktur fabularnych i konsekwentnie prowadzonych postaci. Fragmentaryczne obrazy, budowane za pomocą ruchu i działań postacie zbiorowe przenikają się z oryginalną muzyką, polskiej kompozytorki, Anny Marii Huszczy. Tak budowany spektakl, podejmuje „kinestetyczny” dialog z widzem.    

Spektakl powstawał w rozpisanym w  czasie procesie, obejmującym zgłębianie zagadnień, czerpiących z tradycji teatralnej (budowanie roli poprzez działanie fizyczne,  obecność w działaniu fizycznym, organiczność,  stymulowanie poziomu pre-ekspresywnego, ekstatyczność, nawiązania do rytuału, praca wg zasady „ciało-umysłu w działaniu”).

Wizualną warstwę spektaklu oprócz ruchu buduje minimalistyczna w formie  scenografia autorstwa Eryka Makohona.

Partnerzy:

Fundacja PZU

Fundusz Popierania Twórczości ZAiKS

Teatr Rozbark

Miasto Bytom


Filmy: