Spektakl Taneczny Mokosz w wykonaniu studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie Spektakl odwołany
Z przyczyn niezależnych od Chorzowskiego Centrum Kultury spektakl zostaje ODWOŁANY.Spektakl w choreografii i reżyserii Eryka Makohona zbudowany jest wokół figury bogini Mokoszy, jako słowiańskiego archetypu kobiecej boskości, witalności i płodności.
bilety: 25 PLN
więcej informacji: natalia@chck.pl, 32 349 78 63/65/85
Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie
Premiera: 18.10.2021, Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK
Choreografia: Eryk Makohon
Asystentka choreografa: Agnieszka Bednarz-Tyran
Muzyka: Anna Maria Huszcza
Scenografia: Eryk Makohon
Kostiumy: Anna Drobczyk
Reżyser i realizator światła: Michał Wawrzyniak
Realizacja dźwięku: Szymon Schaefer
Wykonanie elementów scenograficznych i obsługa sceny: Marian Pawski, Krzysztof Kowolik
Koordynacja: Agnieszka Czichy
Promocja: Agnieszka Czichy, Marcelina Kubies
Obsada:
Martyna Dyląg, Jori Gerula, Sandra Guzowska, Zuzanna Jeglorz, Patrycja Marszałek, Kacper Mucha, Natalia Myczewska, Jakub Nawrot, Maja Pinczewska, Karolina Stępień, Dawid Tas, Adam Zuber
Spektakl w choreografii i reżyserii Eryka Makohona zbudowany jest wokół figury bogini Mokoszy, jako słowiańskiego archetypu kobiecej boskości, witalności i płodności.
Motyw Mokoszy, „matki ziemi” oraz przenikanie się pierwiastków anima/animus, w odniesieniu do szerokiego kontekstu społecznego i kulturowego, służą poszukiwaniu formy, w której materializuje się współczesna kobiecość, żeńska energia oraz konstruuje się pełnia osobowości.
Synergia ruchu, obrazu i dźwięku przyjmują formę współczesnego teatru tańca. Twórcy spektaklu, w idei teatru post-dramatycznego, odchodzą od struktur fabularnych i konsekwentnie prowadzonych postaci. Fragmentaryczne obrazy, budowane za pomocą ruchu i działań postacie zbiorowe przenikają się z oryginalną muzyką, polskiej kompozytorki, Anny Marii Huszczy. Tak budowany spektakl, podejmuje „kinestetyczny” dialog z widzem.
Spektakl powstawał w rozpisanym w czasie procesie, obejmującym zgłębianie zagadnień, czerpiących z tradycji teatralnej (budowanie roli poprzez działanie fizyczne, obecność w działaniu fizycznym, organiczność, stymulowanie poziomu pre-ekspresywnego, ekstatyczność, nawiązania do rytuału, praca wg zasady „ciało-umysłu w działaniu”).
Wizualną warstwę spektaklu oprócz ruchu buduje minimalistyczna w formie scenografia autorstwa Eryka Makohona.
Partnerzy:
Fundacja PZU
Fundusz Popierania Twórczości ZAiKS
Teatr Rozbark
Miasto Bytom